Объявление

Свернуть
Пока нет объявлений.

Honda обновила палитру Goldwing

Свернуть
X
 
  • Фильтр
  • Время
  • Показать
Очистить всё
новые сообщения

  • Honda обновила палитру Goldwing

    Honda обновила палитру Goldwing

    Японская Honda Motor представила обновленную палитру цветов для своего популярного солидного мотоцикла Goldwing 2010 модельного года.


    В новом наборе цветов – блестящий черный, темно-серый металлик и белый. Цены на модель 2010 года пока не объявлены, однако, как ожидается, они не претерпят серьезных изменений по сравнению с ценами на модель текущего, 2009 года. Возможно, вообще останутся неизменными.

    Напомним, в наборе цветов для Goldwing текущего модельного года тоже три цвета: темно-синий металлик (Monterey Blue Metallic), серебристый металлик (Pewter Silver Metallic) и красный металлик (Bloodatone Red Metallic).

    Honda Goldwing – большой и мощный мотоцикл для путешествий, который уже более трех десятилетий подтверждает свою репутацию непревзойденного мирового стандарта. В GL1800A Goldwing включены самые последние разработки в области комфорта и безопасности, чтобы обеспечить ее владельцам уникальный опыт вождения мотоцикла. Сконструированный на легкой и жесткой двойной алюминиевой раме, Goldwing гарантирует плавное и стабильное управление. Отменная динамика модели Gold Wing обеспечена сильным, чувствительным и надежным двигателем с рабочим объемом 1832 куб.см с шестью горизонтально расположенными цилиндрами (по два клапана на цилиндр), с жидкостным охлаждением, верхним расположением распредвала и впрыском топлива. Диаметр цилиндра 74мм, ход поршня 71мм. Степень сжатия 9,8. Максимальная мощность – 87 кВт (118 л.с) всего при 5 000 об./мин., максимальный момент – 167 Нм (!) при 4 000 об./мин.

    Габариты – 2635х945х1455мм. Колесная база – 1690мм. Высота сиденья – 740мм. Дорожный просвет – 125мм. Бак – 25 литров. Переднее колесо 18 радиуса, заднее 16. Передняя подвеска – 45мм телескопическая вилка, ход подвески 140мм. Задняя подвеска – Pro-Link Pro-Arm, c электронным управлением предварительной нагрузкой, ход подвески 105мм. Передний тормоз – два плавающих диска диаметром 296мм с комбинированной трехпоршневой скобой с металлизированными тормозными колодками. Задний тормоз – один вентилируемый диск диаметром 311мм, тоже с комбинированной трехпоршневой скобой с металлизированными тормозными колодками. В России Goldwing официальными дилерами продается по 873 600 руб.

  • #2
    Honda завершает перенос производства байков в Японию

    Японская Honda Motor завершает перевод (осуществляемый в рамках стратегии сокращения издержек) производства мотоциклов из других регионов (в первую очередь, США) в Японию.


    Последней моделью, производство которой прекращается в США, стала модель мотоцикла Honda Goldwing.

    Закрывая завод в Мэрисвилле, Honda завершает процесс концентрации производства двухколесной техники своего бренда на родине, в стране восходящего солнца. При этом что будет с многочисленными рабочими американского мотоциклетного завода компании, пока не ясно.

    Завод этот открылся в 1979 году и с тех пор успел выпустить больше миллиона только мотоциклов Honda Goldwing – примерно по 30 000 в год. Американские любители больших японских мотоциклов пребывают в расстройстве – перенос производства означает, что эти байки, как минимум, подорожают. До последнего времени Honda Goldwing оставался единственным мотоциклом японского концерна, который не экспортировался в США, а производился на месте.

    Honda Goldwing – большой и мощный мотоцикл для путешествий, который уже более трех десятилетий подтверждает свою репутацию непревзойденного мирового стандарта. В GL1800A Goldwing включены самые последние разработки в области комфорта и безопасности, чтобы обеспечить ее владельцам уникальный опыт вождения мотоцикла. Сконструированный на легкой и жесткой двойной алюминиевой раме, Goldwing гарантирует плавное и стабильное управление. Отменная динамика модели Goldwing обеспечена сильным, чувствительным и надежным двигателем с рабочим объемом 1832 куб.см с шестью горизонтально расположенными цилиндрами (по два клапана на цилиндр), с жидкостным охлаждением, верхним расположением распредвала и впрыском топлива. Диаметр цилиндра 74мм, ход поршня 71мм. Степень сжатия 9,8. Максимальная мощность – 87 кВт (118 л.с) всего при 5 000 об./мин., максимальный момент – 167 Нм (!) при 4 000 об./мин. Габариты – 2635х945х1455мм. Колесная база – 1690мм. Высота сиденья – 740мм. Дорожный просвет – 125мм. Бак – 25 литров. Переднее колесо 18 радиуса, заднее 16. Передняя подвеска – 45мм телескопическая вилка, ход подвески 140мм. Задняя подвеска – Pro-Link Pro-Arm, c электронным управлением предварительной нагрузкой, ход подвески 105мм. Передний тормоз – два плавающих диска диаметром 296мм с комбинированной трехпоршневой скобой с металлизированными тормозными колодками. Задний тормоз – один вентилируемый диск диаметром 311мм, тоже с комбинированной трехпоршневой скобой с металлизированными тормозными колодками. В России Goldwing официальными дилерами продается по 873 600 руб.

    Напомним, что еще в феврале прошлого года Honda объявила о намерении свернуть производство мотоциклов в США и перенести его в Японию. К этому времени в США действовал один завод Honda по производству мотоциклов в штате Огайо, на котором работали 450 человек. Тогда на заводе производили мотоциклы Goldwing и VTX. Этот завод был самым первым заводом Honda в США.

    Производство мотоциклов Honda по завершении процесса консолидации будет сосредоточено в Японии на модернизируемом заводе в Кумамото, мощность которого составит около 600 000 мотоциклов в год. Для сравнения, максимальная мощность завода в Мэрисвилле – 75 000 мотоциклов ежегодно.

    Всего у Honda в США было 8 заводов, после закрытия мотоциклетного остается семь (четыре в штате Огайо и по одному в Алабаме, Северной Каролине и Южной Каролине). На этих предприятих, а также в лабораториях, центрах подготовки водителей и исследовательских центрах компании в Соединенных Штатах трудятся около 25 000 человек. Помимо мотоциклов, на американских заводах производятся автомобили Honda моделей Accord, Civic, Element, CR-V, Acura TL, Odyssey, Pilot и RDX, а также квадроциклы и водные транспортные средства. Honda Motor является вторым по величине автопроизводителем в Японии.

    Комментарий


    • #3
      бэлий-бэлий)
      RacingClan MotorSport: спортбайки, авто-мото-гонки, мото-разборка в Минске, мото-школа
      +375 29 777-8-666
      +375 25 777-8-666

      Комментарий


      • #4
        2010 Honda Gold Wing GL18BM Airbag Preview


        Review
        Picture Gallery
        Posted on 09.25.2009 11:25 by Maxx Biker
        Filed under: Honda | Honda Gold Wing | tourers


        The 2010 Honda Gold Wing comes more like a disappointment rather than the interesting new entry that the public had been expecting simply because the world’s ultimate touring motorcycle features no new technical innovation or design change that is characteristic to the class it proudly dominates and to it only. While remaining as reliable, comfortable and powerful as the previous generation model, the 2010 model year is a bit safer and the new color schemes still manage to make the bike stand out despite its old-fashioned look.


        Introduction

        We suppose Honda was too busy creating the all-new VFR1200 to take a thorough look over the Gold Wing, so they simply rely on this model’s unique features and, why not, fame to still sell it in the year that follows. So until the Japanese company launches their promised new generation, the Gold Wing fan will have to settle with the same 1832cc, liquid-cooled, six-cylinder Boxer engine with single cams and two valves per cylinder. As much as we’d expect more from Honda, we also have to admit that ever since this engine powers this two-wheeled limousine, it never disappointed. It features Honda’s Programmed Fuel Injection (PGM-FI) system and develops 118 hp at 5500 rpm and 167 Nm at 4000 rpm. Also, the Gold Wing engine is coupled to the same five-speed gearbox with overdrive and electric reverse and power is still sent to the rear wheel through a shaft final drive.

        2010 Honda Gold Wing


        Apart from the new model year’s remote adjustable preload on the rear suspension for even greater long-distance comfort, the chassis remains pretty much the same. The symbol of motorcycle touring is now even safer because it get C-ABS and airbags.

        With a very comfortable seat positioned just 29.1 inches from the ground and an infinite number of goodies such as a CD-player, integrated navigation system and multi-function display, just to name a few, the 2010 Honda Gold Wing is synonymous to open road cruising in complete luxury and relaxation. The bike weighs 895 - 928 pounds wet depending on the selected options. But have things always been this way with the Gold Wing?

        History

        Click here to read about this motorcycle’s 35 years timeline.

        Competition

        2009 BMW K1200LT


        While Honda doesn’t improve their tourer much, BMW’s K1200LT is an overall more potent competitor with an ambition to reposition the crown of the world’s king of touring on its own head. In order to achieve that, it relies on an 1172cc, liquid-cooled, inline-four engine with two camshafts and four-valves per cylinder. Also fuel injected this Beemer’s engine puts down 116hp at 8,000 rpm and 120 Nm at 5,250 rpm, which allows the German manufacturer to list a 125 mph top speed. ABS comes as standard equipment and every single aspect of this bike is comparable to the corresponsive one on the Gold Wing: suspension travel, comfort, weight (853 lbs wet) and even the constant mesh 5-speed gearbox has overdrive plus additional reversing aid. The BMW K1200LT also manages to prove one hell of an alternative thanks to its $21,700 suggested retail price.

        Exterior

        2010 Honda Gold Wing


        From where we’re sitting, the current Honda Gold Wing look seems stuck in the 1990s and the only thing Honda could come up with is a new color range. In fact, if we look at the Pearl Yellow, we can’t even say that about it, but the Metallic Red, Metallic Black and Metallic Titanium actually do a damn good job in fooling the untrained eye.

        Price

        The base MSRP for what is now called the 2010 Honda Gold Wing GL18BM Airbag starts at $22,899 and it can reach $27,999 depending on the options.

        Conclusion

        All in all, Honda has once again managed to offer a fairly improved Gold Wing motorcycle, although not quite the expected thing. We would have to wait until next year and see if the Japanese company keeps their promise and will launch an entirely new model that will reveal the new look of touring motorcycles and even bring an electric engine next to the current one if we don’t ask too much.

        ----
        SPECIFICATIONS

        2010 Honda Gold Wing


        Model: GL1800

        Engine and Transmission

        Engine Type: 1832cc liquid-cooled horizontally opposed six-cylinder
        Bore and Stroke: 74mm x 71mm
        Compression Ratio: 9.8:1
        Valve Train: SOHC; two valves per cylinder
        Induction: PGM-FI
        Ignition: Computer-controlled digital with 3-D mapping
        Transmission: Five-speed including Overdrive, plus electric Reverse
        Final drive: Shaft

        Chassis and Dimensions

        Suspension Front: 45mm cartridge fork with anti-dive system; 5.5 inches travel
        Rear: Pro Arm single-side swingarm with Pro-Link single shock with computer-controlled spring preload adjustment with two memory presets; 4.1 inches travel
        Brakes Front: Dual full-floating 296mm discs with CBS three-piston calipers; optional ABS
        Rear: Single ventilated 316mm disc with CBS three-piston caliper; optional ABS
        Tires Front: 130/70R-18
        Rear: 180/60R-16
        Wheelbase: 66.5 inches
        Rake (Caster Angle): 29.15o
        Trail: 109mm (4.3 inches)
        Seat Height: 29.1 inches
        Fuel Capacity: 6.6 gallons
        Curb Weight: 895 - 928 pounds, depending on option packages selected

        New for 2010

        New colors include Metallic Red, Metallic Black, with Metallic Titanium and Pearl Yellow returning.

        Feature & Benefits

        Four To Choose From.
        We offer the Gold Wing in four distinct performance package options, with exclusive features like Premium Audio, XM® Radio with Navigation, traffic and weather, a Tire Pressure Monitoring System, ABS, heated grips and seat, and even one with the industry’s first airbag.

        Cool Colors.
        Two hot new color schemes and the sweet Pearl Yellow on the 2010 Gold Wing make sure you’ll be noticed on your long-distance trip or weekend jaunt to the twisties.

        XM®* Marks the Spot.
        Stay on course and stay out of the weather, thanks to the available XM®-equipped Gold Wing’s traffic and weather features available in addition to XM’s incredible line-up of music, news, sports, and entertainment programming.

        Real-Time XM NavTraffic
        Because the open road should be just that—open.Want to know the remedy for rush-hour headaches and congested roads? Real-Time XM NavTraffic, the nation’s leading satellite-delivered traffic information service—and one of the coolest new features on the 2009 Gold Wing.

        Charting a congestion-free course couldn’t be easier with integrated traffic information.
        XM NavTraffic combines constantly refreshing information on traffic conditions, collisions, incidents, roadwork and essentially anything that would slow your progress. The system then has the ability to reroute a rider around trouble spots as they appear on the Gold Wing’s Nav screen.

        It’s hands-down the most accurate and reliable way to get the latest information on whether that open road you seek is actually open.

        XM Radio
        With this much on-road entertainment, why stay home? Over 170 channels of commercial-free content just a push-button away.

        Classic rock to classical concertos. Hip-hop to hot jazz. Politics to public radio to premier sports. World music to world news and everything in between. That’s XM Radio, which now includes the optional Best of SIRIUS, serving up more than 170 crystal-clear digital channels and the most entertainment no matter where you are. If it’s on the air, it’s on XM.

        In fact, XM Radio offers so much content you may find yourself taking the long way home. On purpose. Check it out today—and find out what true listening pleasure is all about.

        Features at a GlanceReal-time Traffic Real-time Weather XM Radio Previous Next
        Why go through traffic when you can go around it? XM NavTraffic will help you find the road that truly is open.

        Detailed and easy-to-read graphical weather overlays on your bike’s Nav screen ensure you always know what you’re riding into—before you get there.

        Choose from over 170 channels featuring music, sports, news, talk, comedy, kids’ shows and more. Your on-board listening pleasure has never been better—or more diverse.
        Real-Time Weather

        It’s always better to know what you’re riding into before you get there.
        Foul weather ahead? Hail the size of golf balls? With XM NavWeather™ service, another of the 2009 Gold Wing’s latest features, you’d not only already know about these conditions—you’d have been prompted on how to divert your route as well.

        Thanks to XM NavWeather’s Threat Matrix™ technology, the Gold Wing’s Nav system can track nationwide weather information for more than 20 different weather conditions. This data is then scaled and customized to a rider’s specific location and route using color weather icons and/or warning signals displayed on the Nav screen.

        XM Radio, NavTraffic and NavWeather are available on the 2010 Gold Wing Audio Comfort Navi XM, 2010 Gold Wing Audio Comfort Navi XM ABS, and 2010 Gold Wing Airbag models only. XM Radio requires a subscription, sold separately after the first 90 days.


        http://www.topspeed.com/motorcycles/...g-ar76759.html

        Комментарий

        Обработка...
        X